Doakan Agar Penumpang dan Anak Kapal MH 370 Selamat


Assalammualaikum..w.k.t, 

KUALA LUMPUR: Perbualan hangat di Twitter ketika ini adalah mengenai pesawatMalaysia Airlines yang dilaporkan hilang. Penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing terputus hubungan dengan Pusat Kawalan Trafik Udara Subang kira-kira pukul 2.40 pagi. Penerbangan MH370 itu membawa 239 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal. Hashtag #MH370 dan #PrayforMH370 terus menjadi trending. Ramai berharap agar semua penumpang dan anak kapal selamat.
Sumber : Astroawani


Bersama-sama kita berdoa dan berharap agar semua penumpang dan anak kapal yang hilang dapat ditemui semula dalam keadaan selamat hendaknya. Marilah kita bersama-sama mendirikan solat hajat untuk keselamatan MH370 ini. Kepada keluarga dan para waris yang terlibat bersabar atas dugaan yang menimpa dan hadapan dugaan ini dengan hati yang tenang. Hendaklah kita berlapang dada dan bersabar dalam menerima segala dugaan Allah ini. 

Besar harapan kita semua rakyat Malaysia dan Dunia agar misteri kehilangan pesawat MH 370 ini dapat diselesaikan dengan cepat dan sempurna agar keluarga penumpang tidak tertanya-tanya tentang apa yang terjadi kepada pesawat MAS ini. 

Semoga segala permasalah ini akan terungkai seberapa segera, dan kita hendaklah mengambil ikhtibar atas segala yang terjadi ini agar kejadian ini tidak berulang di masa-masa mendatang. Perpatah Melayu Mengatakan "Malang Memang Tidak Berbau" yang baik kita sesama jadikan teladan dan yang buruk kita jadikan sempadan. 

Daripada : 

mselim3

No comments

Powered by Blogger.