HARIMAU LAPAR LAGI!

Ong Kim Swee (dua dari kiri) memantau anak didik pada sesi latihan terakhir sebelum bertemu Thailand malam ini.

Kuantan: Tiket ke final Pestabola Merdeka sudah dalam genggaman, tetapi Harimau Muda A tidak akan memperlahankan rentak permainan sebaliknya meneruskan momentum kemenangan pada perlawanan ketiga menentang Thailand di Stadium Darul Makmur, malam ini.

Kejohanan ini adalah sebagai persiapan untuk Sukan SEA dan perlawanan dengan Thailand ini cukup penting bagi memastikan semua pemain dapat diuji, kata ketua jurulatih, Ong Kim Swee pada sidang media, semalam. 

Selepas dua perlawanan, saya hanya dapat menilai setengah daripada 25 pemain yang dibawa ke sini, jadi pertemuan dengan Thailand akan memberi peluang kepada pemain yang belum beraksi. 


Pamer prestasi sama

Namun, saya tidak mahu rentak permainan yang ditetapkan keseb elasan utama sebelum ini menurun sebaliknya mengharapkan siapa pun yang diturunkan nanti mempamerkan prestasi sama atau lebih baik.

Kim Swee berkata, pemain yang tidak diturunkan sebelum ini bukan bererti mereka belum cukup bagus, tetapi dia mahu melihat keserasian di antara pemain kelab dan Harimau Muda A yang pertama kali bergandingan.

Pada perlawanan pertama menentang Singapura, saya hanya membariskan empat pemain Harimau Muda A, dan kebanyakan pemain yang masih belum beraksi adalah pemain Harimau Muda A yang sudah lama berlatih bersama. 
Berita lanjut dapatkan akhbar BH hari ini

No comments

Powered by Blogger.